Idag vaknade vi på ett vandrarhem i Prag, efter en god natts sömn. Sedan tog vi och åt en god frukost som bestod av: rostat bröd med pålägg och apelsinjuice. Efter frukosten så packade vi in våra saker i bussen och begav oss iväg från vandrarhemmet till slottet i Prag, där fick vi se ett vaktbyte, mycket intressant. Utsikten där uppifrån var mycket vacker, man såg ut över hela staden och det gröna landsbygden.

Där inne på en gård hade de vinodlingar och andra växter som de brukade ta inträde för som tur var det gratis dagen då vi var där. Sedan gick vi över Karlsbron som är en sevärdhet i Prag, där på bron var det många ställen där man kunde bli avmålad som ett porträtt eller en karikatyr. Vi såg också den berömda klockan som ligger i ett av de gamla kvarteren.

Sedan fortsatte vi ner till centrala Prag för att få en inblick i hur Prag såg ut. Vi samlades och bestämde en mötesplats, sedan delade vi upp oss i grupper och begav oss ut för shopping. Vissa hittade saker och försökte få ner priset, det var dock meningslöst. På stan hittade vi flertal stånd som sålde exakt samma saker. När vi väl gått några timmer på stan och hade samlats så fick vi vänta på Mats och David i ca 2,5 timme pga av en oförutsedd händelse.

Efter den långa väntan begav vi oss iväg med bussen till Berlin i Tyskland. Resan dit vår lång och många var trötta och irriterade på att bara sitta och vänta, vi stannade inte för att äta något. För att spara tid åt vi ost- och skinksallad och mackor i bussen till middag....mycket gott. När vi kom fram till Tyskland så skulle vi sova än en gång på ett vandrarhem, som inte såg så tyskt ut.

På väggarna fanns det bilder på Barack Obama och engelsk-tyskar. För övrigt på vandrarhemmet så var det en väldigt gammaldags stil. Sängarna i vandrarhemmet var väldigt sköna och det fanns riktig stora kuddar där på hemmet.

Vädret idag var varmt, skönt och solen sken glatt. Dagen slutade bra, vi lärde oss en hel del i dag, till exempel att man inte kan pruta i Prag och att det var väldigt dyrt på vissa affärer. Jag tror även att många var trötta efter dagens alla påhitt, en och annan kanske hade ont i fötterna också vad vet man?.